2015. december 11., péntek

Pácolt sült csirke

Nagyon szeretjük a sült csirkét, amit általában tanyasi, igazi kapírgálós csirkéből szoktam elkészíteni! A fűszerezése ilyenkor minimális. só, frissen őrölt bors és egész fokhagyma gerezd. Most viszont egy nem sok napfényt látott szárnyast sütöttem, úgy hogy előző nap bepácoltam. A végeredmény egy nagyon puha, omlós sült lett, amit csak salátával tálaltam! Egy nagyobb tálra felvágtam egy szívsalátát, egy narancsot, egy datolyaszilvát és egy kisebb avokádót. Ráfektetem az egész csirkét, rászórtam egy fél gránátalma magjait, majd meglocsoltam egy fél lime levével, de bármilyen zöldség megfelel, ami a hűtönkben van.






Hozzávalók:


1,2-1,5 kg egész csirke, megmosva, leszárítva
a páchoz:
0,5 dl olívaolaj
3 ek.szójaszósz
2 ek. mustár
2 ek. citromlé
2 gerezd fokhagyma, összezúzva
1 tk. kakukkfű, szárított
1 tk. pirospaprika
frissen őrölt bors


Elkészítés:
  1. Az egész csirkét a hátára fektetjük, levágjuk a püspökfalatját, majd a gerinc mellett ollóval végig vágjuk, egészen a nyakáig. Ezután a csirkét visszafordítjuk a mellénél megroppantjuk, hogy szépen lelapuljon, majd a szárnyakat benyomjuk a combok alá.
  2. Sózzuk és  a páclé hozzávalóit  összekeverjük.  Jól bedörzsöljük vele a csirkét, mindkét oldalán. Betesszük egy sütőtálba, amibe majd megsütjük, lefedjük és 10-12 órára hűtőbe tesszük, lehetőség szerint legalább egyszer átfordítjuk.
  3. A sütőt előmelegítjük 180 fokra és 1,5 óra alatt megsütjük a csirkét, néha meglocsoljuk a páclével. Félidőben levesszük a fedőt, hogy a bőrös rész ropogósra süljön.
Tálalásig 10 percet pihentetjük. Salátával tálaljuk!

Jó étvágyat!
Cecil

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése