2016. január 17., vasárnap

Karfiol tócsni chia maggal

A héten többször találkoztam a Facebookon egy videóval, amiben a lereszelt karfiolt fűszerezik, majd serpenyőben kisütik. Volt itthon karfiol, így kipróbáltam! Hát, nem sikerült olyan szépre, mint a videóban. Nagyon nehezen állt össze, mivel semmilyen liszt nem került a masszába. Pár nap múlva elkészítettem újra, tettem bele chia magot, reszelt parmezánt és tepsiben sütőpapíron sütöttem. Grill csirke mellé ettük, sült koktélparadicsommal.





Hozzávalók:
(egy 25x20 cm tepsihez)

60 dkg karfiol lereszelve
2 tojás
2 ek. reszelt parmezán
1 gerezd fokhagyma
1,5 ek. chia mag
1 ek.petrezselyemzöld, apróra vágva
frissen őrölt bors

1 ek. olívaolaj
3 ek.tejföl
cayanne  bors (elhagyható)

10 szem koktélparadicsom
2 ek olívaolaj

Elkészítés:

  1. Egy tálba összekeverjük a karfiolt, a felvert tojásokat, a parmezánt, az összezúzott fokhagymát és a chia magot. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Fél óráig állni hagyjuk.
  2. Közben a sütőt bemelegítjük 180 fokra (légkeverés). Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, majd megkenjük olívaolajjal. Beleöntjük a masszát és egy evőkanál hátával jól lenyomkodjuk.
  3. A koktélparadicsomot egy tűzálló tálba tesszük, megszúrkáljuk egy hegyes késsel, meglocsoljuk olívaolajjal.
  4. Az előmelegített sütőben egyszerre megsütjük a tócsnit és a paradicsomot is.
  5. Tejföllel tálaljuk.
Jó étvágyat !
Cecil

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése