2015. június 10., szerda

Eperlekvár-tartósítószer nélkül

Nagyon régóta készítek eperlekvárt vagyis inkább dzsemet. Ilyenkor, az utóbbi évekbe már pektint használok zselésítőként.Most azonban, a Györgyi barátnőm tanácsára, kipróbáltam ezt a receptet Nem csalódtam! Kicsit hosszú az elkészítési mód leírása, no meg, a lekvár készítés is négy napig tart, de ez ne ijesszen meg senkit!
A végeredmény egy nagyon kellemes lekvár, amiben megmaradnak egészben az apró eperszemek.
Nekem 2,5 kg eperből 6 üveg lekvár lett.
A recept eredetiben:  http://morzsalosmirza.blogspot.hu/2012/06/eperlekvar-tartositoszer-nelkul.html.

Én pár dolgot változtattam rajta, a legfontosabb a cukor mennyisége! Csak 30 dkg cukrot használtam kilónként és a főzési időn is:az utolsó, negyedik nap 30-35 percig főztem a lekvárt.
Próbáljátok ki!








Hozzávalók:

1 kg eperhez (apró szemű) 30 dkg cukor
1 tiszta vékony konyharuha vagy pelenka

Elkészítés:

1.  Az epret kicsumázzuk és többször jól átmossuk. Lecsepegtetjük . A lekvárfőző fazékba mérjük és rászórjuk a cukrot. Nem kell keverni !Egy vékony konyharuhával letakarjuk. a konyha hűvös részére tesszük.
2. Másnap  takarék lángon 20 percig  főzzük. Felhabosodik, de nem kell vele semmit csinálni, csak amikor már kicsit hűlt, újból letakarni és mehet vissza a helyére.
3. A harmadik nap megismételjük az előző napi teendőket.
4. A negyedik nap először előkészítjük az üvegeket, átmossuk, sterilizáljuk őket.
A lekvárt feltesszük főzni takarékon, 25-30 percig .
A tiszta üvegekbe töltjük, lezárjuk és azonnal 5 percre fejre állítjuk .
Ezután mehet a száraz dunsztba.
Felbontás után hűtőben tároljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése