2015. június 2., kedd

Töltött tök bulgurral

Nagyon szeretem a töltött zöldségeket, így ahogy megláttam a piacon a friss zsenge tököt rögtön el is készítettem ezt a klasszikus húsos változatot. Annyit változtattam rajta, hogy rizs helyett bulgurt használtam. Igazán könnyű ebéd vagy vacsora, így nyár elején. Később, amikor már nagyobbak a tökök, nyugodtan vágjuk őket 3-4 ujjnyi szeletekre és úgy töltsük meg . A recept működik cukkinivel is.





Hozzávalók:

2 db kisebb tök
3 ek.olívíolaj vagy kókuszzsír
1 kisebb fej hagyma
fél kg darált csirke vagy sertéshús
1,5 dl bulgur
2,5dl forró víz
1tk. pirospaprika
2-3 szem koktélparadicsom
1 csokor kapor
1 nagy tejföl
só, bors

Elkészítés:

A tököket meghámozzuk,hosszában kettévágjuk, a belsejüket kikaparjuk . A bulgurt egy tálba mérjük és leöntjük 2,5 dl forró vízzel. lefedjük. A töltelékhez a zsiradékon lepirítjuk az apróra vágott hagymát, hozzáadjuk a húst tovább pirítjuk. Megszórjuk őrölt pirospaprikával, felöntjük vízzel és beletesszük a kockára vágott paradicsomot. Sózzuk, borsozzuk. Fedő alatt 15-20 percig pároljuk. Összekeverjük a beáztatott bulgurral,  öt percig még főzzük  fedő nélkül. A végén beleszórjuk az apróra vágott kaprot, (4-5 szálat tegyünk félre a díszítéshez). Egy vékonyan kiolajozott tepsibe tesszük a tököket, megtöltjük, a tetejére tejfölt kanalazunk , a maradék kaporral díszítjük. Lefedve 20-25 percig sütjük, 180 fokon.
Tejföllel tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése